perjantai 25. heinäkuuta 2014

Viinivinkki: La Jara Rosé Frizzante Organic


roseviini luomu

Sain Fine Brandsilta testattavaksi Italialaista roséviiniä. Suurena viinisieppona mä olin enemmän kuin iloinen mahdollisuudesta päästä maistelemaan jotain uutta. Tähän väliin mun pitää todeta, että mun viinitietämys ei todellakaan ole mikään kovin ihmeellinen. Tiedän vaan, että hyvät viinit maistuvat mulle.

Viini pääsi testaukseen lapsuudenystäväni ja hänen poikaystävänsä muuton yhteydessä. Uusi kämppä piti skoolata käyttöön tyylikkäästi, koska kyseessä oli oikea unelmien asunto!

roseviiniLa Jara Rosé Frizzante on ihanan kepeä ja mansikkainen viini. Kaiken lisäksi se on vielä luomua (Praise the Lord)! Ihanan lisäyksen viiniin toivat myös kuplat, jonka ansiosta viini lähenteli melkein kuoharia.

La Jara Rosé Frizzante on erittäin bueno kesän auringonpaisteeseen ja piknikeille. Voisin kuvitellä tämän myös herkullisena alkumaljana joissakin juhlissa. Lasiin voisi laittaa vielä muutaman marjan ja mintunlehden, jos haluaa oikein hifistellä.

Viini on alkoholipitoisuudeltaan vain 10,5 %. Sen totisesti huomaa, koska sitä on todella helppo juoda. La Jara Rosé Frizzante on ehdottomasti piknikviinien aatelia. (Pullossa on muuten tosi kätsy korkki. Sellanen, jonka saa auki normipullonavaajalla tai muilla välineillä, kuten stenkulla eli sytkärillä - tyylikästä i know).

roseviini


Me kaikki kolme tykästyttiin tähän ihanan hentoon viiniin. Myös miesvahvistus heltyi viinille! Miehet hoi: Älkää säikähtäkö vaaleanpunaista sävyä - voitte yllättyä positiivisesti ;) Roséviini tekee myös hyvän vaikutuksen naisiin kesäisin. Tai ainakin allekirjoittaneeseen :D.

Viinin hinta ei paljoa lompakkoa köyhdytä, koska kyseinen viini irtoaa Alkosta alle 9 eurolla. Mullakin on lähtenyt samainen pullo mukaan Alkosta jo kerran, ja oon varma ettei se ollut viimeinen kerta.
reseviini




Kesäisiä viinisuosituksia otetaan vastaan näin perjantain kunniaksi ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti