sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Avokado-lohiceviche veneet

Lohicevichestä on tullut mun yhtä suurta herkkua. Se on niin ihanan raikasta sekä omalla tavalla tuhtia ruokaa, vaikka siitä ei jää sellaista samanlaista fiilistä kuin jostain jättihampparista tai muusta hiilaripommista. Mä halusin yhdistää lohicevichen mun toiseen herkkuun eli avokadoon ja sehän toimi kuin unelma!

Tämä annos on täynnä hyviä rasvoja, joten ainakin hiukset ja iho kiittävät näiden annosten jälkeen!

Lohiceviche (kahdelle)

n. 150g lohta
puolikas mango
hienonnettua ruohosipulia
hienonnettua korianteria

Marinadi: 

n. 1 limetin mehu 
0,5 rkl oliiviöljyä 
0,5 tl sokeria 
0,5 tl suolaa 
1 punainen chilipalko hienonnettuna ilman siemeniä
mustapippuria 

1. Leikkaa lohifilee ja mango pieniksi kuutioiksi ja laita ne kulhoon. Lisää mukaan hienonnettu ruohosipuli ja korianteri
2. Sekoita marinadin ainekset ja kääntele se muiden ainesten joukkoon
3. Anna cevichen tekeytyä noin 20-30 minuuttia
4. Tarjoile lohiceviche avokadon puolikkaissa, joista kivi on otettu pois

Mun pitäis selkeesti päästä matkustamaan Etelä-Amerikkaan, koska mua kiehtoo TODELLA paljon kyseisen mantereen ruoka! Pitää aloittaa säästämistoimenpiteet. Joulukuussa on kuitenkin luvassa Berliini, joten matkoja on taas luvassa! :)


2 kommenttia: