lauantai 25. toukokuuta 2013

Salutorgetin afternoon tea

Salutorgetin afternoon teaToissa perjantaina mä kävin kahden ihanan työkaverini kanssa (Hannan, jonka niin pitäisi perustaa muotiblogi ja Jennin, jonka blogiin pääsette tästä) afternoon tealla Salutorgetissa. Mä olin himoinnut tätä Salutorgetin afternoon teata jo yli vuoden ja olinkin hyvin haltioissani, kun pääsin sinne.

shampanja
Koska kyseessä oli perjantai, niin pitihän sitä juhlistaa shampanjalla ;)

shampanja
Ja koska afternoon tealla oltiin, niin kuuluihan se tee myös asiaan. Teevalikoima oli päätä huimaava. Kovan pohdiskelun jälkeen päädyin Assam T.G.F.O.P -teehen, joka on Pohjois-Intian tasankoalueen isolehtinen tee. Se oli voimakkaan täyteläinen ja hiukan liköörimäinen. Tosi hyvää maidon kanssa.

Salutorgetin afternoon tea

Salutorgetin afternoon tea
Salutorgetin iltapäiväteehen kuului paljon ihania herkkuja. Tarjolla oli skonsseja, kotitekoista appelsiini-kurpitsa-marmeladia ja mansikkahilloa sekä clotted creamia eli kokkareista kermaa, joka on paksua englantilaista kermaa. Lautaselta löytyi myös monia muita suolaisia ja makeita ihanuuksia, kuten macaroneja, kurkku-tuorejuustoleipiä ja sitruunakakkua. Mä olin taivaassa!

Salutorgetin afternoon tea
Tämän setin jälkeen ei nälkä yllättänyt ihan heti. Pienenä vinkkinä kaikille, jotka suunnittelevat suuntaavansa Afternoon tealle Salutorgettiin: makeita ja suolaisia herkkuja kannattaa syödä ristiin, koska muuten makean ähky on aivan mahdoton!

Salutorgetin afternoon tea

skonssit

Tässä vielä lähikuvaa todella maukkaista skonsseista ja taivaallisesta mansikkahillosta! Skonssien rakenne oli aivan mun makuun!

Salutorgetin afternoon tea

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti