tiistai 2. huhtikuuta 2013

Pähkinäinen sitrussalaatti

Pähkinäinen sitrussalaatti
Pääsiäisenä tuli vedettyä suklaata ja muita herkkuja kilokaupalla, joten kevyt pähkinäinen sitrussalaatti tulee enemmän kuin tarpeeseen. Herkuttelumorkkis on noussut jopa niin  kovaksi, että kävin tänään ostamassa uudet lenkkarit ja tarkoituksena olisi hankkia salikorttikin! No ei nyt sentään. Oikeesti noi oli suunnitelmissa jo aikasemmin, joten kaikki ei ole pääsiäisen aikaansaamaa;)

Pähkinäinen sitrussalaatti
Oon tosiaan tehty sitrussalaattia myös aikaisemmin, mutta silloin kyseessä oli enemmän välipala/jälkkäri ja tämä tämänkertainen on enemmänkin kevyt lounasversio.

Mun mielestä sitruskasvit ovat todella kauniita ja niistä lähtevä tuoksu on suorastaan huumaava! Mä sain itse asiassa tätä salaattia tehdessä inspiksen tehdä jonkinlaista verigreippi sangriaa, joten jotain sen tyylistä on luvassa tulevaisuudessa. Kuten ehkä huomaatte olen ihan hulluna sitrushedelmiin ja siksi voisin syödä niitä vaikka joka päivä - eri muodoissa!

Pähkinäinen sitrussalaatti
Tähän pähkinäiseen sitrussalaattiin tuli verigreippiä, appelsiinia, granaattiomenan siemeniä, paahdettuja pekaanipähkinöitä sekä rucolaa. Mukaan olisi sopinut todella hyvin myös halloumi, mutta sitä ei valitettavasti löytynyt kaapista. Ensi kerralla sitten. 

Mun pitää kyllä opettaa teille tosi näppärä niksi, miten sitrushedelmät saa kuorittua tosi helposti niin, että "kalvoja" ei tule mukaan. Opin tämän Helsinki Food Companyn ruokaillassa ja tämä niksi on ollut kullan arvoinen. 

Toivottavasti kaikkien pääsiäinen meni hyvin ja arki ei ole tuntunut liian raskaalta pitkän viikonlopun jälkeen!:)

2 kommenttia:

  1. Namskis, herkullisen näköstä!! Mää tykkään kans sitrushetelmistä, mutta hammaslääkäri niistä aina varottaa, ne syövyttää aika tehokkaasti hammaskiillettä, mutta silti mää niitä syön :D

    Ja hetelmät ylleesäkki passaa salaatteihi, aina mulla o salaatisa jottai hetelmää... oha niisä kuitenki vitamiinejä ja sitä paitsi mulla o muitaki huonoja, ei tosiaankaa terveellisä tapoja :D :D :D Mutta kerraha täälä vaa eletää...

    VastaaPoista