torstai 21. helmikuuta 2013

Kevyt sitrussalaatti

SitrussalaattiOon niin koukussa sitrussalaattiin tällä hetkellä, että ei mitään rajaa! En ollut koskaan aikaisemmin ajatellut, että sitrussalaatti voisi olla mun juttu, koska olen kaiken suklaisen ja kermaisen perään yleensä, mutta olin niin väärässä - Sitrussalaatti on täydellistä! Se on ihanan pehmeän ja keveän makuista. Mä suorastaa yllätyin, miten pehmeä maku oli, koska ennakko-odotus oli hapan ja kirpeä.Laitoin tähän salaattiin verigreippiä ja appelsiinia sekä granaattiomenan siemeniä. Ehkäpä juuri tuo granaattiomena tasapainoitti happamuutta ja lopputulos oli pehmeä, mutta raikas. Kannattaa kokeilla, koska annos on täynnä antioksidantteja, C-vitamiinia, K-vitamiinia, hiuksille hyvää tekevää pantoneenihappoa (B5) sekä foolihappoa (B9). Eli kyseessä on todellinen kauneus- ja terveysruoka!Nyt rupean etsimään lentoja Edinburgiin. Tarkoitus olisi lähteä sinne toukokuussa, koko perheen voimin. Odotan innolla kaikkia niitä viskitislaamoita, linnoja sekä hyviä ravintoloita ;). Olisi aivan mahtava mennä käymään Islayn saarella katsastamassa maailmanluokan viskitislaamot, mutta välimatka Edinburghin ja Islayn välillä on aika pitkä, joten saa nähdä miten käy. Jee, oon niin innoissani, että kohta on taas reissu, jota odottaa! Jee!:)

2 kommenttia:

  1. Eikö toi salaatti kaipaa mitään maustamista? Näyttää namilta:) siitä saa kyllä ihan uskomattoman paljon voimaa jos on joku reissu mitä odottaaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se maistu mun mielestä todella kivalta ihan naturellina, mutta varmasti maistuu pirun hyvältä, mukaan heittää mausteita, esim. minttua tai jotain likööriä;) maustaminen tekee annoksesta myös varmasti juhlavamman!
      Joo, arki tuntuu niin paljon kivemmalta, kun saa suunnitella tulevaa matkaa:)

      Poista